Monday, June 25, 2012

Dia dah pegi buat selama-lamanya :'(

Assalamualaikum.


Semalam aku keluar dgn sahabat aku. Aku ketawa sampai tk igt dunia. Orang cakap if dah gelak nanti mesti menangis. Dan ternyata saat itu juga aku dapat BBM dari adik kau ' Bolat bak numb u kejap. Urgent ' Aku sukar nak percaya adik kau. Sebab adik kau sering tipu aku. Then aku rply ' nak buat ape numb I? ' 'If u sayangkan abg I, u bg numb u' ' buat apa nak sygkan org yg dah tksygkan kite lg' 'Ni pasal nyawa Bolat! Bg numb u SEKARANG' Aku mula rasa tak sedap hati. Then aku bg numb aku. lalu dy terus call aku. 

A : You, abg I *menangis*
B : *terkejut* nape dgn abg u? Cakap you ! *menjerit* 
A : Abg I excident tadi. Masa otw nak balik rumah. 
B : Teruk ke? excident dgn ape? Sekarang you all dkt mana?
A : Dy dkt ICU sekarang. 
B : *mengucap* *terkejut* *menangis* *tak sedap hati*
A : Bolat sabar. Jangan menangis. Dy sedar mcm tu je. Tapi dy sebut nama u. 
      Dy sebut pon tak jelas. Ibu tny I ape yg abg I sebut. 
      Bila I dgr, dy cuma sebut 'Lat' bnyk kali dy sebut. 
      Sedangkan mata dy pejam. Jari je gerak sikit2.
B : *menangis* Sekarang dkt hosp mana? 
A : Dkt hosp Serdang. 
B : Okay kejap lg I dtg. Papehal call I.
A : Okay.

Aku dgn bergegas suruh Nyet drive pegi hosp Serdang. Najla and Abby penuh semangat cuba tenangkan aku. Aku menangis tak henti-henti dan aku rasa mcm nak pengsan time tuh jugak ! Sampai je hosp, aku berlari pegi dkt ICU. Time tu bukan waktu melawat. Tapi aku masuk jugak dan maaf guard sbb melawan cakap kau. 

Sampai je wad ICU, aku tgk ramai family kau. Lagi aku menangis. Fikiran aku dah pikir yg bukan-bukan masa tuh. Aku terus terduduk tgk kau. Aku tak sanggup tgk kau. Masa tu, ibu kau peluk aku. Ibu kau suruh aku masuk tgk kau. Ibu suruh aku kejutkan kau. Aku tak berani seseorang. Tapi aku masuk dgn Najla. Aku tgk keadaan kau, hanya Tuhan je yg tahu betapa sedihnya hati aku. Penuh dgn wayar dkt seluruh badan kau. Kiri kanan ade mesin. Macam-macam bunyi ada. 

Semakin hampir aku dekati kau, semakin laju air mata aku keluar. Dan saat aku dekati kau, aku tarik nafas utk kuatkan semangat aku sambil aku lap air mata aku. Aku taknak tunjukkan depan kau yg aku menangis. Aku pegang tgn kau, aku cium tgn kau dan aku bisik dkt telinga kau ' B, syg dtg ni. syg tahu b kuatkan. B bangun lah. Ramai dkt luar tu nak tgk b sihat mcm selalu' Dia tetap tak bangun. Dia tetap tak bukak mata. Dan aku bisik lagi dkt telilnga dy ' Malam, kau bawah lah rindu ku untuk dirinya yg jauh dariku, agar dy tahu ku tersiksa tanpa cinta dy, dihatiku. ' Dan kau bukak mata kau. Aku mula tersenyum sambil lap air mata. Tapi lepas kau bukak mata, kau pejam balik dan mesin bunyi menandakan yg kau dah pegi tggalkan aku selama-lamanya ! Aku menjerit Kay ! Sebab aku tak boleh terima dan aku terus cium dahi kau lalu aku keluar tinggalkan kau. 


Dan ciss ! Umi kacau mimpi aku. Alaa umi ni den baru jo nak mimpi sambil menangis.
Tak pernah-pernah aku mimpi sambil menangis *wipe tears*





Maaf guys, aku juga menangis sambil taip cerita ni >,< 

2 comments:

  1. cerita dia . buat orang berdebar-2 . boleh tulis novel ni . hikhikhik .

    ReplyDelete