Thursday, June 14, 2012

Hentikanlah wahai perempuan

Assalamualaikum

Kalau dulu, boleh nak dikatakan aku ni memang jahat ahh.
Memang nakal gilaa.
Tapi sekarang, kenapa aku jadi baik?
Kenapa aku jadi perempuan yg lemah lembut?
Kenapa aku jadi perempuan yg selalu mengalah?
See? Itu tandanya aku dah matang *kenyit mate*

So, gaduh dengan perempuan sebab lelaki pon bukan lah minat aku.
If kau nak gaduh, kau gaduh la sorang2.
Aku tak berminat ahh kak *phuii*

Dulu, kite pernah lepak sama-sama.
Lepastuh, kawan kau selalu cerita pasal pakwe aku dkt kau.
Then kau nampak relay dkt FB aku, kau add pakwe aku tu.
Then kau dapat tahu yg dy dah break dgn aku, lagi lah kau naik tanduk kan?
Kau mengayat pakwe aku.
Kau mintak numb pakwe aku.
Yang tak boleh tahan kau mintak couple dengan pakwe aku.
See? Jelas bukan permainan kau tu?

Even time tu kau dah ade pakwe, kau tetap nak pakwe aku.
Sebab kau tahu pakwe aku banyak kelebihannya.
Tapi kau tak pernah tahu ape kekurangannya.
Depan mata aku sendri aku nampak korang keluar berdua.
Kau tak tahu ape hati aku rasa time tu.
Kalau lah aku ni jahat orangnya, dah lama aku serang korang dua.
Tapi time tu aku dah takde hak.

Kau couple dgn dia, then kau selongkar blog aku.
Sebab kau nak tahu kisah aku dgn dia dulu mcm mane. Kan?
Kau tiru semua gaya aku. 
And kalau boleh kau nak tiru semua ape yg aku buat.

Lastly, permainan kau terbongkar.
Bukan sebab aku tapi sebab diri kau sendiri.
Then pakwe aku tu lepaskan kau.
Sebab kau main kayu tiga depan dia.
See? salah sendri bukan?
Then bila kau dapat tahu yg kami couple balik,
kau mula lah merayu semua tu nak dia balik.

Tak cukup dengan blog and FB aku kau selongkar,
kau selongkar pulak twitter aku.
Hahha melawak dah kau ni. 
Girl, lain kali jgn nak bermain dgn api.

Tu lah. Orang kata jangan nak ramaps hak orang.
Nanti kite yg akan kena balik.
Aku tak salahkan kau je.
Tapi aku salahkan korang dua.


Pernah tak kau rasa bila kau nampak orang yang kau sayang  keluar dgn perempuan lain? 
depan mata kau sendri pulak tu. 
Lebih-lebih lagi perempuan tu kawan kita sendri.
Pernah tak kau rasa?
Takkan?

Pernah tak kau rasa bila orang yang kau sayang  tetiba sayangkan perempuan lain?
Pernah tak? Takkan? *wipe tears*

Pernah tak kau rasa bila orang menduakan cinta kau tanpa pengetahuan kau?
Pernah tak?
Takkan?

Pernah tak kau rasa bila kawan baik kau sendri yg rampas cinta kau?
Pernah tak?
Takkan?
 
Semua tu kau tak pernah rasa !
Hancur hati aku ni bila dapat tahu semua tu. 
Tapi dengan semangat aku, aku tetap bersabar.
Tapi sampai bile nak suruh aku bersabar?
Aku selalu simpan semua yg aku rasa.
Tapi kalau dah sampai tahap yg aku tak boleh nak simpan tu,
boleh nak dikatakan satu kampung aku nak cerita pasal kau !
Tahu? 

So, please ubah semua perangai kau. 
Satu kampung ni tak suka dengan cara kau.
Jangan nak hipokrit sangat. 

No comments:

Post a Comment