Wednesday, April 25, 2012

I can be strong :)


Semalam pergi keje dgn penuh semangat even semangat tu takde langsung. hikhik
Aku kena kuatkan semangat aku.
Sampai bile aku nak bersedih atas bnd yg da terjadi.
Kita kena terima semua takdir. 

Aku da lame tak pergi keje.
Semalam masuk je pintu MCD tu, 
aku cuba utk tersenyum depan semua org.
Dalam hati aku 'aku boleh'
Yeah I can do it guys *nak menangis*
Aku dpt pelbagai soalan semalam and and aku jawab dgn tenang -,-

RIDER : Kecik, tadi pergi keje dgn sape? Dengan motor besar lg ke?
BOLAT : I da break la Mohan *cuba utk senyum*
R : Ahh tipu la kau kecik.
B : Buat ape nak tipu dgn perkara yg serious *cuba utk senyum lg*
R : Kenapa break? 
B : Takde jodoh la Mohan -,- Sy kena redha je*ayat pasrah*
R : Sabar je la kecik. Jangan menangis. 
B : Mana ade I menangis la Mohan *jalan sambil tunduk*

Semalam sebenarnya masuk keje pkul 6 ptg. 
Tapi aku dtg pkul 4 ptg  :) 
Kononnya semangat nak pergi keje.

AUNTY : Fatin, kenapa dtg awal sgt? Baru balik dating dgn abg ke?
BOLAT : Sy da break la aunty *cuba utk senyum*
A : Haii, kenapa break? *aunty tenung muka aku buat aku nak menangis*
B : Tah la aunty. Mybe dy bukan jodoh sy lagi *jalan sambil tunduk*

 
Sampai bile aku nak bersedih right?
Hati aku selalu ckp 'kuatkan semangat kau bolat'
Tapi nak cakap tu memang senang.
Bila nak suruh buat, hampehh.
Perkara mcm ni da berlaku dkt diri sendri utk kali kedua dgn orang yg sama!
Sama okay?!?

Kalau dulu, aku suka luahkan semua perasaan aku dkt kawan aku.
Kini tak lagi. Aku lebih suka pendam.
Aku tak pernah terpikir utk benci dy.
Biarlah dy buat mcm ni. 
Ni semua ketentuan Tuhan -,-
Aku tahu aku boleh buat semua tu.
Kalau ade jodoh kami, ade lahtuu.


No comments:

Post a Comment